علت سوختن آداپتور

علت سوختن آداپتور

علت سوختن آداپتور

بدون شک در طول روز بارها با استفاده از آداپتورها سر و کار داشته‌اید. اما تا به حال مشکل سوختن آداپتور برایستان پیش آمده است؟ در این مطلب قرار است در مورد علت سوختن آداپتور باهم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آداپتور چیست؟

آداپتورها در واقع نوعی از منبع تغذیه هستند که ولتاژ بالای برق شهری را متناسب با نیاز دستگاه‌های الکترونیکی کاهش می‌دهند. برق شهری 220 ولت است. این در حالی است که یک لپ تاپ مثلا ممکن است یک ولتاژ 12 الی 15 ولتی نیاز داشته باشد

بنابراین در اینجا آداپتور به عنوان یک مبدل جریان برق، جریان برق 220 ولتی را در حد 12 الی 15 ولتی که لپ تاپ نیاز دارد پایین می‌آورد. اگر جریان 220 ولتی برق یکباره به لپ تاپ وارد شود، فورا تمام قطعات آن سوخته و حتی لپ تاپ آتش خواهد گرفت.

کار آداپتورها به طور کلی این است که جریان متناوب برق AC را گرفته و از حالت چرخشی آن را خارج کنند. در این تغییرات است که جریان برق به یک ولتاژ پایدار و خطی به نام ولتاژ برق DC تبدیل می‌شود. اما متاسفانه برخی اوقات آداپتورها دچار سوختگی می‌شوند. در ادامه بیشتر در مورد علت سوختگی آداپتور بیشتر صحبت می‌کنیم.

علت سوختن آداپتور                           

تا به حال این مورد برای شما سوال بوده که علت سوختن آداپتور چیست؟ برخی از شایع‌ترین علت‌ها را در ادامه بیان کردیم.

_ یکی از شایع‌ترین دلایلی که جزو علت‌های سوختن آداپتور هستند، سوختن فیوز است. با عوض کردن فیوز، مشکل حل می‌شود.

 

علت سوختن آداپتور

آداپتور نیم سوز شده و دیگر توانایی تبدیل درست برق را ندارد. به همین دلیل مدام بوی سوختگی به مشام می‌رسد. در این صورت بهتر است برای جلوگیری از آتش سوزی آن را عوض کنید.

_ یکی از علل سوختگی آدپتور که کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد، مشکل در دوشاخه است. دوشاخه ممکن است آداپتور را دچار مشکل و سوختگی کند.

_ آداپتور بی‌کیفیت و نمونه‌های تقلبی به دلیل داشتن قطعات بی‌کیفیت دچار سوختگی شده و می‌توانند به خود دستگاه هم آسیب وارد کنند

جریان برق به صورت یکباره کم و زیاد شده و آداپتور به خوبی از پس تعدیل جریان برنمی‌آید. در نتیجه دچار سوختگی می‌شود.

اگر آداپتور بدون نشانه خاصی دیگر کار نمی‌کند، به کمک روش زیر آن را تست کنید. در صورت نداشتن تخصص یک آداپتور جدید خریداری کنید. یا آداپتور را به یک تعمیرکار نشان دهید.

روش تست کردن آداپتور

برای تست آداپتور از مولتی متر استفاده می‌شود. مولتی متر دستگاهی است که جریان آداپتور را اندازه گیری می‌کند. آداپتور سالم به مولتی متر واکنش نشان می‌دهد. در صورتی که آداپتور سوخته واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

آیا آداپتور تعمیر می‌شود؟

این که بتوان یک آداپتور را تعمیر کرد کاملا به مشکلی که برای آداپتور پیش آمده است بستگی دارد. برخی اوقات آداپتور به طور کامل سوخته و دچار مشکل شده است، در این صورت، بخش‌های حیاتی آداپتور از بین رفته و هزینه تعمیر دوباره و تهیه قطعات آن هم در صورت موجود بودن، بیشتر از خرید یک آداپتور جدید است.

اما برخی اوقات آداپتور به طول کامل خراب نشده و مشکل از چند قطعه کوچک مانند دیود و خازن بوده و با عوض کردن آن‌ها می‌توان آداپتور سالم داشت. پس در پاسخ این سوال که آیا آداپتور تعمیر می‌شود یا خیر، باید بگوییم که تنها بسته به مشکل آن دارد.

آیا شارژر لپ تاپ قابل تعمیر است؟

یکی از مهم‌ترین لوازمی که برای روشن نگهداشتن لپ تاپ خود از آن استفاده می‌کنید، شارژر لپ تاپ است. ممکن است این روزها احساس مشکل در شارژر لپ تاپ خود کنید. اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که آیا شارژر لپ تاپ قابل تعمیر است؟

در پاسخ باید بگوییم که بخش‌هایی مانند اتصال سیم‌ها و عوض کردن سیم‌ها امکان پذیر است. با این وجود ممکن است آسیب به بخش‌های داخلی بسیار زیاد باشد.

 

آیا شارژر لپ تاپ قابل تعمیر است؟

در این صورت بهترین کار خرید یک شارژر دیگر است. زیرا هزینه تمام شده نسخه تازه شارژر از تعمیر قبلی بسیار کمتر خواهد بود. همچنین از شارژرهای تعمیری بهتر است برای لپ تاپ استفاده نکنید.

سخن آخر

ما در این مطلب در خصوص آداپتورها صحبت کردیم. همچنین بیان کردیم که ممکن است آداپتورها به مرور زمان خراب شده و حتی دچار سوختگی شوند. شاید نیازمند یک آداپتور جدید باشید. یا بهتر است بگوییم که آداپتور تازه‌ای برای استفاده باید تهیه کنید. در این صورت می‌توانید سری به فروشگاه تک الکترونیک بزنید. تک الکترونیک یکی از وب سایت‌های معتبر و باتجربه در زمینه واردات و فروش انواع آداپتور و دیگر لوازم الکترونیکی مورد نیاز شما است. محصولات باکیفیت و اصلی را می‌توانید از تک الکترونیک با قیمتی مناسب تهیه کنید.

فروش اینترنتی آداپتور

بدون برچسب

پست های مرتبط

تفاوت ترانس با آداپتور سوئیچینگ
آداپتور 19.5 ولت 2.31 آمپر DELL
داغ شدن اداپتور و شارژر

ثبت نظر

بالا