مدار رله 5 ولت در آردویینو Arduino

نحوه استفاده از رله 5 ولت در آردویینو Arduino

نحوه استفاده از رله 5 ولت در آردویینو Arduino

نحوه استفاده از رله 5 ولت در آردویینو Arduino

آردوینو یک برد مبتنی بر میکروکنترلر است که بر روی موتور DC کوچک کار می کند. رله یک دستگاه است که به میکروکنترلرها (یا مبتنی بر میکروکنترلرها) مانند آردوینو برای روشن یا خاموش کردن وسایل خانگی مختلف مانند موتور، چراغ، آبگرمکن، تلویزیون و … کمک می کند.

خانواده میکروکنترلرهای Arduino مانند UNO، Nano و Mega و غیره می توانند رله 5 ولت را کنترل کنند و برای مثال چراغی خاموش یا روشن کند .

توجه: ما از Arduino UNO در این پروژه استفاده کردیم زیرا محبوب تر از سایر سری آردوینو ها است و مبتدیان در الکترونیک می توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

احتیاط: ما قصد داریم که منبع تغذیه 240 ولت (یا 110 ولت بسته به جایی که شما زندگی می کنید) را به ماژول رله 5 ولت وصل کنید تا لامپ را روشن کنید. هنگام استفاده از منبع تغذیه، باید بسیار مراقب باشید و محتاط باشید. اگر حتی کوچکترین شک و تردید در مورد سیم کشی دارید، دریغ نکنید که از یک حرفه ای کمک بگیرید.

مدار :

مدار رله 5 ولت در آردویینو Arduino

 

اجزای مورد نیاز :
Arduino UNO
رله 5 ولت
دیود 1N4007
BC547 – ترانزیستور NPN
چراغ قرمز (می تواند به عنوان یک چراغ برق روشن استفاده شود)
LED سبز (می تواند به عنوان یک رله ON LED استفاده شود)
مقاومت 2 x 1K اهم (1/4 W – برای LED های قرمز و سبز)
لامپ
سیم برای اتصال DC قطعات ولتاژ
سیم برای اتصال برق و لامپ

شرح مدار
حالا ببینیم مدار چگونه طراحی می شود. اول از همه ما از یک رله 5 ولت در این پروژه استفاده کردیم. این استفاده از آن را آسان می کند به عنوان Arduino می تواند به طور مستقیم رله را روشن کنید. اگر از یک رله 12 ولت استفاده می کنید مانند ما در این پروژه کنترل رله Arduino استفاده می کنیم، شما باید از یک منبع تغذیه جداگانه برای رله استفاده کنید.

 

اکثر ماژول های رله (چه 5 ولت یا 12 ولت) با اتصال فوق الذکر می آیند و از این رو همه ی شما نیاز به دادن منبع تغذیه به ماژول رله یعنی 5 ولت و GND و اتصال سیگنال کنترل از Arduino هستید .

به بخش بار، به عنوان مثال لامپ، سیم داغ از منبع تغذیه به یک ترمینال لامپ وصل شده است. دیگر ترمینال لامپ به تماس Normally Open (NO) از رله 5V متصل است. در نهایت، سیم خنثی از منبع اصلی به ارتباط مشترک (COMM) ارتباط رله متصل است.

یک سنسور نور کوچک به شکل LDR (مقاومت وابسته به نور) برای روشن یا خاموش کردن نور به صورت خودکار استفاده می شود. خروجی سنسور LDR به پین ​​A0 ورودی آنالوگ داده می شود.

مزیت استفاده از یک رله 5V در این پروژه این است که منبع تغذیه برای رله می تواند به طور مستقیم استفاده شود . بگذارید در حال حاضر برخی از اصول رله را ببینید. یک رله یک نوع سوئیچ است که به عنوان رابط بین میکروکنترلر ها و بارهای AC عمل می کند.

 

کار پروژه
یک پروژه ساده، که در آن Arduino UNO کنترل یک رله 5V را در اینجا توضیح داده شده است. کار این پروژه بر اساس عملکرد رله و توانایی آردوینو برای کنترل رله است. بگذارید در مورد کار پروژه صحبت کنیم.

همانطور که قبلا ذکر شد، با اتصال به Arduino با ماژول رله 5 ولت، ما قصد داریم یک بار AC مانند لامپ را فعال کنیم. به جای استفاده از آن به طور مستقیم، ما یک برنامه کوچک طراحی کردیم که در آن LDR برای تشخیص شدت نور و به طور خودکار روشن یا خاموش کردن رله را روشن می کند.

در شرایط نور طبیعی، خروجی از LDR در محدوده 80 تا 90 (محدوده 0-255) خواهد بود. هنگامی که تاریک می شود (می توان با پوشش LDR با دست انجام شد)، خروجی از LDR به 130 تا 140 می رود. این وضعیت می تواند برای رله 5V رله و نور روشن شود.

برای خرید رله 5 ولت بر روی لینک زیر را بزنید .

رله 5 ولت

 

بدون برچسب

پست های مرتبط

رله 5 ولت مخابراتی دو کنتاکت 8 پایه NAIS
نام کامل قطعه رله الکترومغناطیس بوده واز رله حالت جامد متفاوت است. نام کامل آن بسیار به ندرت بکاربرده می شود.همچنین آن را با نام رله الکترومکانیک هم می شناسیم ؛ درهرصورت رله به نوع حالت جامع اشاره ندارد.

ثبت نظر

بالا