آداپتور 19.5 ولت 2.31 آمپر DELL

دلیل کار نکردن آداپتور یا شارژر لپتاپ

اگر مشکلی را تجربه کرده اید که آداپتور یا شارژر  لپ تاپ شما کار نمی کند یا به درستی کار نمی کند ، چندین چیز وجود دارد که می توانید قبل از خرید آداپتور جدید ، آنها را بررسی کنید.

آداپتور وصل شده در یک پریز برق را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که آداپتور برق به طور محکم و مطمئن به پریز برق وصل شده است. اگرچه ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، آداپتور می تواند بدون اطلاع حتی شل شود. اگر به صورت جزئی وصل شده باشد ، می تواند به نظر برسد که آداپتور کار نمی کند ، اما ممکن است از پریز برق نگیرد. هنگامی که شک دارید ، یک راه خوب برای اطمینان از وصل صحیح آن ، قطع و وصل مجدد اتصال است.

چراغ نشانگر آداپتور را بررسی کنید
بسیاری از آداپتورهای  لپ تاپ دارای چراغ نشانگر قدرت در بدنه آداپتور هستند. این چراغ نشانگر را بررسی کنید و اگر وجود دارد ، مطمئن شوید که با چراغ سبز روشن است.

خود پریز برق را بررسی کنید
بررسی کنید که پریز برق به طور کلی کار می کند. برای اندازه گیری توان مصرفی از ولت متر استفاده کنید و تأیید کنید که پریز به درستی کار می کند..

اتصالات آداپتور را بررسی کنید
با جدا کردن و وصل مجدد کلیه کابل ها می توانید اتصالات را بررسی کنید.

آداپتور به لپ تاپ وصل نشده است
اگرچه به نظر می رسد واضح است ، اما آداپتور می تواند به راحتی از یک لپ تاپ جدا شود. نوک فلزی موجود در سیم آداپتور باید به طور محکم به لپ تاپ متصل شود تا لپ تاپ بتواند از آداپتور برق دریافت کند. همچنین ، در هر دو نوک فلزی روی آداپتور یا اتصال روی لپ تاپ ، اغلب یک پین فلزی کوچک وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که این پین خم یا شکسته نشده است زیرا این امر می تواند در دریافت قدرت لپ تاپ از آداپتور مشکلی ایجاد کند.

پورت اتصال لپ تاپ
اتصال برق به طور مستقیم به مادربرد لپ تاپ متصل می شود ، معمولاً از طریق یک یا چند نقطه لحیم کاری. اگر نقطه لحیم کاری آسیب دیده باشد یا از مادربرد فاصله گرفته باشد ، از لپ تاپ نمی توان از آداپتور برق جلوگیری کند. رفع این مشکل به کار بسیار دقیق با لحیم کاری کانکتور برق در مادربرد یا تعویض کانکتور برق در صورت نقص بودن نیاز دارد. در برخی موارد ، این نوع مشکل قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض مادربرد یا برد برق دارد.

اگر فکر می کنید ممکن است این مشکل شما باشد ، بهتر است تکنسین هایی که ممکن است برای بررسی سخت افزار و تشخیص مسئله نیاز به جدا کردن لپ تاپ داشته باشند ، مورد بررسی قرار دهند.

جایگزینی
اگر مشخص کرده اید که آداپتور برق به درستی کار نمی کند و نیاز به تعویض دارد ، می توانید جایگزینی از ما دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید میتوانید با ما در تماس باشید

02166747029

بدون برچسب

پست های مرتبط

علت سوختن آداپتور
تفاوت ترانس با آداپتور سوئیچینگ
داغ شدن اداپتور و شارژر

ثبت نظر

بالا